Jak efektivně delegovat správu osobního profilu na LinkedIn?
Být na LinkedIn se rozhodně vyplatí. Je to profesní sociální síť, kde můžete najít své klienty a zákazníky. Jak tam fungovat efektivně? Rozšiřovat síť relevantních kontaktů, publikovat a komunikovat.
Všemu rozumíte, jen nevíte, kde na to všechno vzít čas? Máte pravdu, mít skvělý osobní profil na LinkedIn, komunikovat, publikovat, a ještě hledat kontakty je mix činností, který může zabrat týdně i několik hodin.
Jsem virtuální asistentka a mým tématem je mimo jiné delegování na LinkedIn. Jeho výhody i nevýhody, možnosti i omezení.
Než začnete delegovat
Z mého pohledu je delegování téma budoucnosti, protože podnikatelé, kteří se budou chtít rozvíjet, budou muset některé administrativní činnosti na LinkedIn předat virtuálním asistentkám.
Současný systém LinkedIn neumožňuje externí správu osobních profilů a zároveň osobní profily jsou nejdůležitějším prvkem prezentace. Virtuální asistentka tedy vstupuje do soukromého prostoru a nejde to nijak obejít.
Když s tím počítáte předem je to velká výhoda. Pomůže pracovní komunikaci ze zpráv na LinkedIn přesunout na e-mail a na osobní komunikaci používat jiné platformy. Při správě osobního prostoru vstupuje asistentka do prostoru Vašeho nastavení. Z vaší strany se očekává důvěra, z její strany maximální diskrétnost.
Jak poznat, jestli můžete virtuální asistentce věřit? Hledejte na doporučení. V současné době už je několik žen, které mají kolem sebe skupinu prověřených virtuálních asistentek.
Co můžete na LinkedIn delegovat?
Obsah činností, které za vás může někdo jiný vykonávat je velký. Záleží na vašem vytížení, ale také na strategii. I když budete některé činnosti delegovat, měli byste vést hlavní komunikaci s kontakty, odpovídat na zprávy, psát příspěvky a komentáře.
S čím může asistentka pomoci?
- Může pro vás vyhledávat zajímavé události a skupiny.
- Může v určený čas publikovat dohodnuté příspěvky.
- Může čistit poštu na LinkedIn. Archivovat zprávy, které jsou jen lajk nebo stručná poděkování.
- Podle zadání může vyhledávat kontakty.
Správě profilů na LinkedIn se věnuji několik měsíců. Ideálním stavem je, když je uživatel sám aktivní, komunikuje, navazuje i sám kontakty. Asistentka může odlehčit, abyste měli čas na to, co je podstatné a co za vás nikdo neudělá lépe.
Nevstupujte na LinkedIn s nepříjemným pocitem, že nestíháte. Odhodlejte se k delegování a uvolní se vám ruce i hlava. Zaručuji vám radostnější tón komunikace (nejen) na LinkedIn.
Odvádět peníze státu jen tak bez jakéhokoli užitku, anebo namísto odvodů získat produkty a služby, které přispějí k rozvoji vlastní firmy? Co je výhodnější?
Podnikatelé mají jasno a dávají přednost druhé variantě, možnosti takzvaného náhradního plnění.
To se týká firem s více než pětadvaceti zaměstnanci, které ale samy nezaměstnávají povinný čtyřprocentní podíl zdravotně znevýhodněných pracovníků. Tyto firmy místo finančních odvodů státu mají také možnost nakoupit výrobky nebo služby od podniků, které na rozdíl od nich odpovídající počet zdravotně handicapovaných lidí zaměstnávají.
Podpora sociálních podniků
Nejčastěji svým obchodním klientům možnost náhradního plnění nabízejí sociální podniky, kde pracuje vysoké procento zdravotně znevýhodněných osob. Spokojenost je pak na obou stranách.
Sociální podnik získá pro své zaměstnance, kteří mají zájem pracovat, nicméně kvůli svému zdravotnímu omezení mají na běžném trhu práce minimální šanci na uplatnění, další zakázky. A firma, která handicapovanými zaměstnanci nedisponuje, zase obdrží výrobky či služby, z nichž může mít další užitek.
Mimo jiné jde i o sociální rozměr v podobě podpory pracovního zařazení lidí, kteří se na rozdíl od těch zdravých musí dnes a denně vyrovnávat s problémy vyplývajícími z jejich zdravotního stavu.
I handicapovaní nabízí kvalitu
Náhradní plnění sice pro sociální podniky představuje jistou konkurenční výhodu oproti společnostem, které jej svým obchodním partnerům nabídnout nemohou, nicméně na prvním místě vždy zůstává stoprocentní kvalita nabízených služeb a výrobků.
Pokud by tyto jakostní nebyly, zákazníci by o spolupráci s takovými firmami neměli zájem a zvolili by raději přímý finanční odvod státu. Proč také pořizovat něco, co podnikatel v praxi nijak nevyužije?
Mytí aut, kompletace, šití, pletení…
Jednou z českých firem nabízejících zákazníkům možnost náhradního plnění je i MYJÓMI družstvo invalidů. O sociální podnik zaměstnávající kolem pětadevadesáti procent zdravotně znevýhodněných osob se sídlem v Brně a pobočkami v dalších osmi městech se nejčastěji zajímají klienti poptávající nejenom služby ruční myčky, balicí, montážní a kompletační práce či dárkové balíčky, ale třeba také zakázkové šití nebo originální produkty z šicích nebo pletací dílny.
V rámci náhradního plnění lze získat i některé výrobky od spolupracujících firem, nicméně doplněné o práci zdravotně znevýhodněných zaměstnanců družstva. Klienti se do MYJÓMI, které na trhu působí více jak osm let a zaměstnává již přes 500 lidí, vracejí zejména kvůli vysoké kvalitě práce, a to i ti, kteří náhradní plnění nepožadují.
Helena Hájková, virtuální asistentka, V křesle byznysu www.vkreslebyznysu.cz/linkedin
11/2022
Komentáře