Implementace CRM systému je ve vodách firmy, potýkající se s rostoucími problémy, klíčovým řešením. Nešťastně nastavené procesy, nevhodný informační systém - to jsou časté důvody, proč se byznysu nedaří. Při implementaci je třeba myslet na koordinaci a sjednocení přístupu k CRM systému, aby se zabránilo individuálnímu způsobu výkonu práce. Z psychologického hlediska je individualita klíčem k úspěchu, ve světe byznysu můžou ale nesjednocené kroky přinášet víc škody než užitku. Kromě odpovědi na otázku „Co je implementace?“ vám následující řádky prozradí i tipy z praxe.
Jak se na implementaci CRM systému připravit?
V prvopočátku je důležité si uvědomit vlastní požadavky na CRM systém. Co má umět, jak má vypadat, v jakém jazyce si ho pořídit? Naslouchejte hlasům z okolí. Nechte si poradit, ptejte se. Inspirujte se tím, co využívají ostatní.
Pomoci si můžete i mapou. Ne tou, která vás dovede až k bájnému pokladu, ale tou komunikační, kterou defaultně načrtnete cestu zákazníka za vaším produktem či službou. Dobře nastavená komunikační mapa podpoří vaše obchodní procesy a stejně jako mapa k pokladu vás potěší výsledkem ve formě zlaťáků.
Implementace na dílčí části
Implementaci nemusíte sfouknout celou naráz. Naporcujte si jednotlivé kroky tak, jak vám to vyhovuje. Rozdělení implementace na dílčí části umožní postupně nastavovat a optimalizovat systém v reálném čase.
Začněte u akvizičního procesu, poté se zaměřte na nastavení realizačního procesu a velkým finále bude retenční fáze, která se věnuje zákaznické péči.
Vzdorující zaměstnanci?
Období vzdoru? S tím se nesetkáte jen u batolat. Vzdorovat můžou i zaměstnanci, kteří jsou zvyklí na určité procesy a způsoby, a vnímají i sebemenší změny negativně. Při implementaci CRM si však brzy osahají výhody, které s sebou CRM přináší. Informační kontinuita, zastupitelnost, eliminace duplicit nebo připomínky důležitých termínů a aktivit.
Implementace ve světě Anabix CRM
V Anabix CRM je implementace snadná. Veškeré nastavení je dostupné v rámci uživatelského rozhraní účtu. Zákazník spousty informací nalezne v sekci Znalostní báze a pomocnou ruku rád podá samotný tým Anabix CRM. Stačí si domluvit online konzultaci. Anabix CRM klade důraz na komunikaci se zákazníky a pro zajištění maximálního komfortu je se svojí klientelou pravidelně ve spojení.
Při implementaci Anabix CRM přijde vhod určit si hlavní kontaktní osobu ve firmě, která se celým tímto procesem prokouše a implementaci dotáhne do zdárného konce. To se neobjede bez správného nastavení účtu pro využívání CRM systému, včetně uživatelských oprávnění, seznamů, vlastních polí, šablon úkolů a obchodních případů s napojenými e-mailovými schránkami.
Následně je třeba takto nastavené CRM odprezentovat běžnému uživateli. Ten se bez sáhodlouhého vysvětlování, co je implementace CRM a co vše se skrývá za danými procesy obejde. Zároveň ale potřebuje know-how ke snadnému a efektivnímu využívání. V případě osvojování si nového systému je nutné do firemní kultury přivést zvyk pravidelné práce se CRM systémem, která podvědomě motivuje tým k jeho využívání.
Co je implementace? Probuzení potenciálu na max
Co je implementace v praxi? Implementace CRM systému přináší firmě možnost vyšvihnout se a využít svůj potenciál na maximum. Plynulost informačního toku, zastupitelnost v případě střídání stráží anebo předávání žezla novému kolegovi, eliminace chaosu a duplicit v komunikaci s klienty a připomínky důležitých termínů a akcí, na které zkrátka a dobře nezapomenete, ani kdybyste se snažili sebevíc.
Firmy, které chtějí zlepšovat obchodní procesy, těšit se z pozitivních výsledku a vyhýbat se chaosu v systému i ve firemní kultuře, přijdou implementaci CRM systému Anabix rychle na chuť. Proces je velmi snadný a společně s podporou pro zákazníka se jedná o balíček výhod, který přispívá k úspěšnému využívání CRM systému dlouhodobě.
Mgr. Štěpán Musil
07/2023
Komentáře