Jak získat klienty jako finanční poradce na sociálních sítích

Lidé vás osloví, když je něčím zaujmete a když vám budou důvěřovat. Dosáhnout toho však není jednoduché. Přečtete si pár tipů, které fungují. Než je začnete naplno využívat, musíte si odpovědět na tři otázky.

✔️ Kdo jsou vaši ideální zákazníci?

Řadoví zaměstnanci, rodiče, manažeři, nebo majitelé firem?

✔️ Jaké produkty jsou pro ně zajímavé?

Investice, hypotéky, pojištění majetku, životní pojištění? Využijí kombinaci těchto produktů?

✔️ Na jakých sítích pravděpodobně tráví zákazníci svůj čas?

Linkedin, Facebook, Instagram, odborné weby s finanční tématikou, deníky?

Podle odpovědí na tyto otázky si zvolíte styl komunikace a vhodný kanál, přes který budete oslovovat potenciální klienty.

Obsah rozhoduje

Když se pustíte do tvorby obsahu od začátku, budou vaše první články vaším představením. Kdo jste a jak jste se dostal k finančnímu poradenství.

Pokračujete a sdílíte příběhy, které souvisí s vaší prací. Třeba věci, které jste sami řešili. Například:

✔️  „Hypotéku na dům jsem si bral před třemi roky, kdy jsem ještě nedělal poradenství.  Pustil jsem se do toho na vlastní pěst, dneska bych na to šel jinak. Proč? ……“

✔️  „V 18 letech jsem si uzavřel životní pojištění. Popravdě jsem tomu moc nerozuměl. Dneska bych si dal pozor a zaměřil se na …. . “

Pište hlavně pravdu!

Sdílejte řešení, která jste pro své klienty navrhli. Poproste zákazníky o referenci. Představujte nástroje, které používáte. Publikujte zajímavé služby, které banky nabízejí. Vzdělávejte své potenciální zákazníky. Používejte obyčejné fotky z mobilního telefonu.

Musíte ukázat, že víte, co děláte, a věnujete tomu maximum ze svého života.

 Vyvarujte se politických názorů, minimalizujte obsah typu „dnešní snídaně“ a do očí bijící reklamní sdělení (bannery).

Kolik sledujících opravdu vidí váš obsah ve svém feedu?

Aby se obsah k lidem dostal, musíte počítat s výdaji na placené reklamy. Nárazové kampaně za 200 korun jednou za tři měsíce v podobě propagovaného příspěvku na Facebooku nefungují. Na sociálních sítích je na publikum potřeba působit konzistentně, abychom ho dovedli k tomu, že nás osloví.

Pouhé publikování příspěvků na Facebooku nebo Instagramu nemá samo o sobě prakticky žádný dosah. Počet vašich sledujících na sociálních sítích neznamená, že všichni vidí ve svém feedu vaše příspěvky. Reálně to jsou cca 2-3 % vašich sledujících. Proto se bez placené reklamy neobejdeme.

Otázkou je i relevance vašich sledujících a četnost zobrazení obsahu. Někteří lidé provedou interakci mezi osmým až třináctým zobrazením vašeho příspěvku, záleží na typu osobnosti. Osobnost ovlivňuje chování a chování rozhoduje, proto nás reklamní systémy dobře znají. Monitorují každou naši aktivitu podle desítek tisíc parametrů a dokážou cílit reklamu přesně odpovídající našim potřebám.

Dostupné kontakty

Poslední důležitá věc je mít dobře dostupné kontaktní údaje. Jak chceme, aby nás zájemci oslovili? Formulářem, přes chat, telefonicky, nebo aby si rovnou rezervovali schůzku v kalendáři? Zahrajte si na zákazníka a zkuste se kontaktovat, nebo poproste kamaráda. Jednoduché, super!

Tip na konec

Úspěch na sociálních sítích je proces, který se musí předem naplánovat. Lidé na ně chodí konzumovat především životy druhých lidí a zábavu. Obzvláště dobře fungují krátká videa a podcasty. S našimi zákazníky kombinujeme různé přístupy.

Pokud jste došli až sem, tak vám dám malý tip. Nejsilnější sociální síť, se kterou byste měli intenzivně pracovat, je Linkedin. Ten se dá využívat velice efektivně bez jediné koruny do reklamy.

 

Jmenuji se Petr Věříš, marketingové strategie a jejich aplikace jsou mojí každodenní prací. Vytvářím komunikační strategie pro firmy a živnostníky tak, aby měly co nejvíce autentický obsah. Takové kampaně vedou k získávání nových klientů, zakázek, nebo zaměstnanců. Tím, že jsou opravdu ze života, vytvářejí potřebný zájem. Pokud do nich správně vložíte špetku odbornosti, získáte důvěru.

Více informací najdete na webu www.noneto.cz

Nebo přímo na Linkedin: www.linkedin.com/in/petrveris/

Jak získat klienty jako finanční poradce na sociálních sítích

Petr Věříš, Marketingový konzultant, www.noneto.cz

08/2023

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.