Obchodní případy jsou jednou z oblíbených funkcí Anabixu. Máme pro vás několik tipů, které vám ukážou různé způsoby jejich používání, o kterých jste možná ani netušili.
Většina uživatelů Anabixu používá obchodní případy k definování časově omezených činností pro konkrétního klienta. Pod tyto případy pak sdružuje jednotlivé úkoly. Obchodním případem tak může být nová zakázka, konkrétní realizace nebo časově omezený zákaznický servis.
Jeden obchodní případ se nejčastěji váže na jeden kontakt (klienta). Co když ale potřebujete založit obchodní případ, do kterého je zainteresovaný klient, dodavatel a externí spolupracovník? Nebo co když máte jeden obchodní případ pro víc různých klientů? Typickým příkladem může být třeba pořádání školení, kurzů a seminářů pro několik firem najednou. První možností je založit stejný obchodní případ ke každému ze zainteresovaných subjektů. A tou druhou je využití funkce „hromadného obchodního případu“ a ušetření spousty času.
Hromadné obchodní případy využijí například klienti, kteří cílí na segment B2B (prodávají jiným firmám). O zakázce často komunikují s více lidmi z dané firmy nebo dokonce napříč více firmami. Díky funkci hromadných obchodních případů mohou mít všechny zúčastněné pod stejným obchodním případem. Veškeré aktivity a úkoly spojené se zakázkou pak mají na jednom místě roztříděné na kartách jednotlivých kontaktů.
Další skupinou klientů, kteří funkci úspěšně využívají jsou firmy z oblasti vzdělávání a realit. Hromadné obchodní případy u nich slouží pro různé kurzy nebo prodej nemovitostí. U kurzů si obchodní případ pojmenují například „školení manažerských dovedností“ a připojí k němu všechny účastníky kurzu. U prodeje nemovitosti mohou vytvořit třeba případ s názvem „byt 4+1 Plzeň“ a zařadí k němu karty všech kontaktů, které o nemovitost projevily zájem. U každého z nich si pak vedou konkrétní poznámky.
V Anabixu lze přidat kontakt k již založenému obchodnímu případu třemi způsoby. Přímo při úpravě založeného obchodního případu vložíte kontakt pomocí našeptávače. Najdete pole, kde začnete psát jméno nebo e-mail a automaticky se vám nabídnou existující kontakty.
Druhou variantou je vložení z karty kontaktu přes symbol tužky v části Obchodní případy. Po kliknutí na tužku se vám objeví okno s nabídkou aktuálně otevřených obchodních případů, z níž vyberete ten správný.
Obrázek č. 1 – Přidání obchodního případu na kartě kontaktu
Třetí možností je hromadné přidání vybraných kontaktů v přehledu kontaktů nebo přehledu konkrétního seznamu. Označíte si všechny kontakty, které chcete přidat a dole stisknete tlačítko Obchodní případy – Přidat kontakty k OP. Otevře se vám okno s nabídkou aktuálně otevřených obchodních případů, ze kterého vyberete ten, ke kterému chcete kontakty připojit.
Obrázek č. 2 – Hromadné přidání obchodního případu na přehledu kontaktů
Při úspěšném dokončení obchodního případu doporučuji kontakty následně vložit do seznamu, ve kterém evidujete zákazníky určitého produktu nebo služby. Přidat tyto kontakty do seznamu můžete ručně na kartě kontaktu. Pokud používáte šablony obchodních případů, pak můžete kontakty vložit pomocí automatizace – triggeru nebo hromadně na přehledu obchodních případů, viz. Obrázek č. 3.
Obrázek č. 3 – Přidání kontaktů do seznamu na přehledu obchodních případů
Snad se mi podařilo předat vám pár užitečných tipů na využívání hromadných obchodních případů. Pokud se chcete pobavit nad tím, jak je efektivně využít přímo ve vašem podnikání, ozvěte se na stepan.musil@anabix.cz. Můžeme vše probrat na online konzultaci přes Skype nebo Google HangOut.
Štěpán Musil
Út, 19/12/2017 - 16:30
Komentáře