Jedním ze základních kamenů marketingové strategie je marketingová komunikace. Zde je třeba si ujasnit cíle marketingové komunikace. To, jak zaujmete a získáte pozornost potenciálního klienta, jaký s ním vybudujete vztah. A k tomu je nejlepší si zvolit strategii a postupy, díky kterým budete mít o všem přehled, veškeré informace na jednom místě a zároveň si ihned v začátcích zautomatizujete některé činnosti. Máme pro vás několik tipů, jak si marketingovou komunikaci nastavit, a ještě ušetřit spoustu času.
Jak nastavit cíle marketingové komunikace?
Tajemství správně stanovených cílů marketingové komunikace je prosté: klíčem je budování důvěry a vztahu s klientem. Abyste dokázali tento vztah vytvořit, pak musíte danému produktu či službě věřit především vy sami. Zapamatujte si následující body a zkuste se jimi řídit:
- Věřit svému produktu a být jím nadšeni
- Být vidět a vzbudit zájem
- Navázat s klientem vztah a budovat důvěru
Aby se vám toho povedlo dosáhnout, je důležité zvolit marketingové nástroje, které budete pro marketingovou komunikaci využívat. Marketingové nástroje mohou být prakticky jakékoliv; od reklamy v médiích a sociálních sítích, přes přímý prodej, webináře, konference a mnoho dalšího. Vybírejte pečlivě a s rozmyslem, ne všechny nástroje lze aplikovat na každý produkt či službu.
Pokud máte zvolené vhodné prostředky pro oslovení potenciálních zákazníků, máte téměř vyhráno. Proč téměř? Promyšlení marketingové strategie je klíčem úspěšného podnikání, ale tím, že do ní ještě zapojíte systém Anabix CRM, můžete mnohem více získat. Jak může Anabix CRM zvýšit prodeje a usnadnit budování vztahů se zákazníky? Jak jej lze prakticky a snadno využívat nejen v marketingové strategii?
Přímý marketing nebo také osobní prodej
Zde je Anabix CRM skvělým pomocníkem při sledování, evidenci a dotahování zakázky do konce. Jednou z užitečných funkcí je možnost evidovat veškeré zápisy ze schůzek, ze kterých lze vytvářet další úkoly a akční kroky; ty můžete směřovat na sebe nebo kolegy v týmu.
Díky CRM systému vám doslova nic neunikne, máte k dispozici kopie odchozí a příchozí pošty, spojení na Google kalendář i kontakty a také informace o firmách díky propojení se službou Prospector.
Pokud už máte zákazníků více a nechtějí se vám dělat stejné kroky ručně stále dokola, stačí si vytvořit komunikační mapu obchodních procesů nadefinovat si, přes jaké fáze klienti prochází a kdo se o ně v danou fázi stará + jaké úkoly z toho vyplývají. O zbytek se postarají automatické triggery a vám zbude čas na jiné činnosti.
Reklama a podpora prodeje
Reklama jako taková může být online nebo offline; v tisku, v televizi, v rozhlase, na internetu a sociálních sítích. Součástí Anabix CRM jsou webové formuláře, které mohou být nejen na webových stránkách součástí landing page, ale lze je využít jako dotazníky v rámci průzkumu trhu nebo jako součást registrace či poptávky po službách. Klienty pak můžete třídit do seznamů podle toho, za jakým účelem webový formulář vyplnili.
Díky doplňkové funkci propojení Anabix CRM se systémem SmartEmailing můžete kontaktům, které máte v systému založené, posílat hromadné informační e-maily nebo si e-maily dopředu připravit; ty se pak automaticky rozešlou při přidání kontaktu do seznamu v Anabix CRM.
Možností, jak Anabix CRM využít pro svou marketingovou strategii, budování značky a budování vztahů s klienty, je samozřejmě mnohem více. Pokud chcete zjistit, jak to v Anabix CRM funguje, co všechno můžete zautomatizovat a jak získat více času pro rozvoj svého podnikání – stačí si registrovat testovací účet na 30 dní zdarma a domluvit si nezávaznou online ukázku systému.
Přečtěte si také článek - Jak získat zákazníka? Připravte jednoduchý plán za jeden den nebo text na stránce Co je to CRM.
Mgr. Štěpán Musil
10/2021
Komentáře