Nenechte se zmást. S hereckou ikonou 30. let Lídou Baarovou nemá pojem lead nic společného. Avšak, stejně jako byla Lída nepostradatelnou tváří filmového plátna, je zase lead nepostradatelným prvkem vašeho podnikání. Pojďte dnes získat odpovědi na onu otázku co je to lead, a jak si z takového leada vypěstovat zákaznickou stálici.
Následující řádky vám nejen že tento pojem vyprofilují, ale zabřednou i do vod marketingu a odpoví na to, co je to lead z pohledu komunikační strategie. Aby toho nebylo málo, dozvíte se, jak do toho všeho zapadá CRM systém!
Potenciální zákazník nebo firma, která projevila určitý zájem o produkty nebo služby společnosti. Přesně za tímto popisem se schovává pojem lead. Zájem se projevuje různými způsoby, jako například vyplněním kontaktního formuláře, stažením informačních materiálů nebo dotazem zaslaným přes sociální sítě.
Co je to lead a odkud vlastně přišel?
Lead je pro obchodní týmy klíčovým prvkem, neboť představuje potenciální příležitost k prodeji. Efektivní generování a správa leadů může výrazně zvýšit pravděpodobnost konverze leadů na zákazníky, a tím přispět k růstu firmy. V závislosti na nákupní fázi nebo kvalifikaci leada rozlišujeme hned několik druhů. Jedná se například o Marketing Qualified Lead, Sales Qualified Lead nebo Product Qualified Lead. Tím však výčet zdaleka nekončí. 🙂
Pokud se nechcete nechat degradovat mezi pochybné řetězové e-maily ve složce SPAM, je třeba na to jít chytře. A taky originálně. Marketing hýbe světem a proto je třeba jej využít v komunikaci efektivně. Čím je efektivnější, tím méně trnitá vede cesta k leadovi.
Přitáhněte leada nabušeným marketingem
Pomozte si PR články, články optimalizovanými pro prohlížeče, starou dobrou online i offline reklamou, videi na Youtube anebo populárním formátem reels, který si dobyl Instagram, či jeho stejně populární obdobou TikTok.
Nezapomínejte ani na komunikaci skutečnou - rozhazujte sítě na networkingových akcích, vystupujte v rámci akcí pořádaných coworkingovými centry anebo propagujte svoje produkty a služby v rámci nejrůznějších veletrhů. Každá taková aktivita je přímo rojištěm leadů.
Získání leada je však jenom začátek. Aby se vztah s leadem nepodobal rychlokvašce, ale naopak rozsáhlému eposu, je potřeba myslet na komunikaci jako základ procesu. S tou vám velkoryse pomůže i CRM systém. Aby vás potenciální klient nevytěsnil z paměti, je potřeba se mu totiž pravidelně připomínat. To, že služeb či produktů nevyužil v daný moment, neznamená, že si k nim nenalezne cestičku v budoucnu. A kdo je připraven, není zaskočen.
Kam s leadem? Do CRM systému!
CRM systém pro vás funguje jako encyklopedie leadů i stálých zákazníků a skvělý nástroj pro vyšperkování komunikační strategie. Každý kontakt si zde můžete evidovat do posledního detailu a následně rozškatulkovat do jednotlivých seznamů. Zaznamenat je možné prakticky cokoliv - od telefonátu, přes schůzku, až po jméno oblíbené kapely.
Zkrátka cokoliv považujete za důležité pro pravidelnou komunikaci a rozvíjení kladných vztahů s leady i stávajícími klienty. Díky napojení na webové formuláře vám důležitá data o leadech CRM systém dokáže rovnou zrcadlit přímo do prostředí systému. Díky prvkům automatizace CRM systém zvládne vytvářet následné opakující se úkoly pro tým a dopomůže tak k pravidelné komunikaci.
Lead je srdcem každého úspěšného podnikání, neboť představuje potenciálního zákazníka. Efektivní marketing a šikovné využití CRM systému nejen generují nové leady, ale také je proměňují v zákaznické stálice. Se správným využitím moderních nástrojů a kreativní strategie můžete každý lead přetavit v dlouhodobý obchodní vztah, který podpoří růst vaší firmy.
Mgr. Štěpán Musil
07/2024
Komentáře