Potřebujete udělat průzkum trhu, získat zpětnou vazbu nebo rozhýbat svůj business. Dobrou startovní čárou může být dotazník. Dotazníkem lze zacílit na jakoukoliv oblast z vašeho podnikání, na nové i stávající zákazníky. Můžete vytvořit anketu, dotazy na spokojenost, prosbu o náměty k vylepšení, otázky v rámci výzkumu a mnoho dalšího. Jak vytvořit dotazník nejen z obsahové stránky, ale především – aby byl pro klienty atraktivní?
Dotazník, o kterém bude řeč, lze prakticky vytvořit v Anabix CRM a buď jej pomocí HTML kódu vložit na svůj web nebo jej jen jako url adresu poslat na konkrétní respondenty s výzvou k jeho vyplnění. Záleží na tom, co je vašim cílem, čímž se dostáváme k prvnímu bodu:
Stanovte si cíl a rozmyslete si otázky
Ze svého podnikání či aktuální situace víte, na co potřebujete získat odpovědi a co vás zajímá. Otázky, které respondentům budete pokládat, by měly být jednoduché, jasné a srozumitelné. Na co se v dotazníku budete ptát a jak jej pojmete, je zcela na vás. Malý tip z praxe: snažte se vyhnout záporům, nebudí to dobrý dojem.
Jakmile máte dotazník obsahově vyřešený, přichází ta formální stránka věci. A to nastavení, vložení otázek, design, GDPR a akce po dokončení (tj. co se stane po vyplnění formuláře).
Vezmeme to ale popořádku:
- Nejprve si dotazník pojmenujete, vyberete jazyk, ve kterém se budou respondentům objevovat upozornění ohledně vyplnění (volíte mezi cz a aj) a zda se rovnou má po vyplnění založit obchodní případ (hodí se například při předpokladu opakovaného vyplňování stejným respondentem).
- Nastavíte si pole k vyplnění, která v dotazníku chcete mít a přidáte jim prioritu (povinnost údaj vyplnit či nikoliv). Texty polí si můžete ještě vždy individuálně upravit. Smyslem tohoto bodu je do dotazníku vložit veškeré otázky, které chcete získat – od osobních údajů až po odpovědi.
- Jakmile máte předchozí dva body hotové, nastává ta barevnější část tvorby dotazníku: design. Zde si můžete hrát se vzhledem dotazníku pomocí textového editoru a CSS stylům. Pokud slyšíte nebo čtete poprvé „CSS styly“ anebo s nimi neumíte pracovat, máme pro vás vytvořený jednoduchý a rychlý návod.
- Nyní jste si nastavili obsah dotazníku, vyladili design a zbývá ještě pár nezbytností. Jednou z nich je akce po dokončení dotazníku – co se s dotazníkem stane, až jej respondent vyplní. Můžete zvolit pouze zdvořilostní závěrečné poděkování za vyplnění a věnování času vašim otázkám nebo automaticky klienta přesměrovat na libovolnou vaši webovou stránku.
- Nezapomeňte si také zvolit uživatele, který následně s výsledky bude pracovat.
- Zadat nezbytně nutné GDPR. Právní důvod si vyberete z dostupné nabídky.
- A nakonec si zapněte ochranu proti robotům, ať máte jen ty relevantní odpovědi.
- Teď už si jen prohlédnete dotazník ve finální podobě. Díky náhledu se vždycky můžete vrátit o několik kroků zpět a udělat drobné nebo větší úpravy.
Celý postup je intuitivní a jednoduchý, není třeba se stresovat složitostí nastavení ani poptávat programátory. Dotazník můžete mít hotový během několika minut, v závislosti na tom, jakou péči mu chcete věnovat.
Na výstupy z dotazníku je dobré si navázat rovnou automatické úkoly. Například - pokud vám zákazník vyplnil, že není spokojen s vaší službou/produktem, může rovnou vzniknout úkol Zavolat zákazníkovi.
S využitím Anabix CRM získáte snadnou odpověď na otázku Jak vytvořit dotazník.
Vyzkoušejte si vytvoření dotazníku na vlastní kůži, Anabix CRM je vám k dispozici na 30 dní zdarma a následně nabízí výhodné tarify. A to není vše!
Modul Webové formuláře vám pomůže i se sběrem nových kontaktů či poslouží jako interní formulář pro obchodní tým. Více se dočtete v článku Webový formulář jako užitečný pomocník.
Mgr. Štěpán Musil
11/2021
Komentáře