LinkedIn je sociální síť:

tvoří se zde vazby, buduje značka a důvěra

Často se mě lidé ptají, jak se mi na LinkedIn daří získávat zakázky a jak to dělám. Jaké placené nástroje využívám a jestli se vyplatí. Pak obvykle následuje monolog, kdy jim zapáleně vyprávím svou Li-cestu:

„Mám ráda pořádek / systém a ráda věcem rozumím. Proto se živím tím, že firmám pomáhám s nastavením systému řízení dle osvědčené mezinárodní praxe kodifikované ve standardech ISO. Klienty hledám výhradně na LinkedIn. To, že ráda přicházím věcem na kloub a chci jim rozumět a každodenní práce s touto sítí mě přivedla až k tomu, že této síti již hodně rozumím. Proto se nyní živím i tím, že poskytuji své rady na seminářích a v osobních konzultacích. Vím, co je potřeba, abych zde dosáhla svých cílů. A také jich dosahuji. Intenzivně jsem rozšiřovala svou síť kontaktů v době, kdy ještě neexistovali tak přísné limity. Konzistentně buduji svou značku již několik let a snažím se, aby si mě sledující spojili s mou profesí a zařadili si mě jako odborníka na ISO standardy a na LinkedIn. To dělám tak, že pravidelně publikuji příspěvky a tu a tam i odborné články. Střídám různé formáty, abych se neomrzela. Reaguji na komentáře a podporuji dosah příspěvků různými způsoby. Nespamuji své kontakty prodejními zprávami.“

Co bych poradila těm, kteří zde chtějí prodávat své produkty či služby?

Buďte trpěliví. Uvědomte si, že abyste zde mohli prodat, musíte se nejdříve spojit s kontaktem, získat si jeho důvěru a k obchodu zde "dospět". Následně vztah udržovat a být zákazníkům na očích. K tomu mám svou specifickou komunikační i obsahovou strategii, kterou si musí každý adaptovat na své vlastní cíle.

Nyní si pojďme říci něco i k placenému Li nástroji Sales Navigator (SN). Já se snažím maximálně vytěžit potenciál LinkedIn, který je zdarma. Z placených nástrojů používám někdy SN, ale říkám:

SALES NAVIGATOR je skvělý nástroj, ale není zdarma, vlastně je celkem drahý, tak ať si na sebe (+++) vydělá!

Ale to může jen, když budeme vědět co s ním a jak. Takže co vlastně umí ve 3 bodech?

  1. Má velice jemné filtry - snáze najdete společnosti nebo osoby, na které cílíte!
  2. Svá vyhledávání si můžete uložit a nastavit si, aby Vám třeba týdně chodily anotace na nové obdobné profily. Můžete pracovat se seznamy, takže si své kontakty můžete třídit tak, jak to kdysi umožňoval LinkedIn zdarma (ano, bývávalo, tagovala jsem jako divá a jednoho dne mi to LinkedIn vše hodil do koše a přesunul tuto možnost do placené verze, dnes již tato funkce je suplována specifickými listy.).
  3. Co se týká práce s kontakty (s leady): můžete si přímo k nim psát poznámky, můžete se podívat, kdo Vás může ideálně představit, co kýžený kontakt postoval v poslední době a využít tuto informaci v komunikaci, nastavit si anotace na změnu pozice či firmy nebo i na nové příspěvky.
     

Nástroj Sales Navigator je studnicí informací, které Vám mohou pomoci

  • snáze navázat spojení,
  • mít téma pro komunikaci a
  • dostat se ke kýženému byznysu 🙂

BONUS TIP: Když dáte důvod, proč odcházíte z placené verze (např. Sales Navigatoru) ten, že je drahá – dostanete 2 měsíce za 50%.

Přeji Vám, aby se Vám na LinkedIn dařilo, proto Vám níže posílám checklist

-          k optimalizaci osobního profilu, protože to je základ vedoucí k vyšší zobrazovanosti!

-          5 top fails, které nevedou k obchodu na této profesní sociální síti – těm se vyhněte

 

Checklist k optimalizaci osobního profilu na LinkedIn

1.      Byznys foto, úsměv, správná velikost (tip: máte-li pochyby zkuste www.photofeeler.com)

2.      Banner za fotografií využijte na max (1584 x 396pxl) – přidejte k obrázkům i texty, kontakt…Obměňujte

3.      V mobilu nahrajte výslovnost svého jména (10 vteřin) a Osobní Video Cover (max 30 vteřin, řekněte něco o sobě nebo co nabízíte, případně jakou práci hledáte, koho hledáte do týmu…)

4.      Nastavení soukromí – skryjte si své Kontakty a Lidé si také prohlédli

5.      Kontakt – zapomínáte často na telefon a mail!, využijte všechny 3 možnosti URL webu (ne jen domovskou stránku) – dejte možnost webu Jiný a zadejte klíčová slova, napojte Twitter účet

6.      Úprava URL adresy – dejte pryč změť znaků za jménem

7.      Jazykové mutace – více jazyků=více klíčových slov

8.      Profesní představení – 220 znaků (klíčová slova, Vaše charakteristika, co nabízíte/hledáte, proč se s Vámi spojit, lze přidat i relevantní emoji (opatrně): https://emojipedia.org/)

9.      O mně – 2600 znaků (dtto bod 4 + přidejte další informace, rozepište se ale snažte se vyjádřit hlavní myšlenku v prvních 270-320 znacích, pozor na pravopis – využijte oprav ve wordu)

10.  Vybrané – využijte jako nástěnku a obměňujte (posty, články, linky na web…)

11.  Dovednosti (Klíčová slova! Až 50! Na první 3 místa dejte ty nejzásadnější – jsou vidět)

12.  Certifikáty – pozor na platnost, propadlé dejte pryč

13.  Doplňte absolvované kurzy, dobročinné aktivity či Vaše publikace

14.  Vyžádejte si doporučení – jsou zobrazována jen první 2, bohužel je nelze přeskupit.

15.  Udržujte Váš profil aktuální

5 cest, které NEVEDOU k prodeji na LinkedIn

  1. Do Profesního představení napíšu, že jsem Sales manažer/Obchodník/Prodejce, to stačí, nevyužiji potenciálu 220 znaků.
  2. Hned do těla pozvánky ke spojení napíšu v 295 znacích co všechno nabízím. Když ne sem, tak hned po propojení do první zprávy.
  3. Profil nechám neúplný, nejzásadnější sekce O mně (2600 znaků) a Dovednosti (max 50) nevyjímaje, fotografie stačí ta od kolegy u zdi v práci a Banner za fotografií – k čemu?
  4. Na komentáře pod mými příspěvky nereaguji, protože na to už vážně nemám čas. Stačí, že tu a tam postuji (1300 znaků/post) o tom, jak skvělé jsou mé produkty.
  5. Zaplatím si automatizaci a každý týden posílám na maximum svých spojení obchodní sdělení do zpráv.

Jděte na to jinak a lépe!

Jsem Vaše LinkedIn trenérka. Jaký je náš LinkedIn plán?

  • Redukce času stráveného samostudiem (je moře informací, ale jen některé jsou pro zásadní, vím, které to jsou)
  • Doplnění výživných informací
  • Speciálních tipů a triků
  • Intenzivní tréning
  • A pak už se můžete těšit na rostoucí objem (prodeje)

Počet míst na mých kurzech je omezen, proto se zaregistrujte již dnes na www.lilearning.net nebo mi napište na Veronika@lilearning.net

Propojte se se mnou na LinkedIn: www.linkedin.com/in/veronikasoukupová nebo sledujte #lilearning

VeroNIKA Soukupová je podnikatelka, kterou vlastní intenzivní práce s LinkedIn přivedla ke školení a konzultacím. Pomáhá jednotlivcům i firmám s vytvoření jejich strategií, ale radí i při její  realizaci. Sledujte ji na LinkedIn a budete v obraze.

06/2021

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.