Vytvoření nového kontaktu z e-mailu v Anabix CRM pomocí Make

Chodí vám poptávky či zadání zakázek primárně do e-mailu? Pak vás zaujme scénář spojení Anabix CRM a platformy Make. Scénář automaticky vytváří kontakty a obchodní případy v Anabixu přímo z došlých e-mailů. Není třeba e-mail nikam přeposílat, stačí přesunout do vybrané složky v e-mailovém klientu a o ostatní se postará Integromat.

O službě Make a dalších scénářích se dočtete v článku – Anabix CRM je součástí platformy Make. Vytváření obchodních případů přes Make je předpřipraveno pro Microsoft 365 – Outlook a Google – Gmail, zprovoznit to však lze i u dalších e-mailingových služeb podporujících protokol IMAP.

 Jak to funguje?

Přijatý nebo odeslaný e-mail přesunete do zvolené složky, např. NEW LEADS (jméno složky si zvolíte dle potřeby, měla by být na začátku prázdná)

Scénář v Make, který se spouští 1x za 15 minut (frekvence závisí na vybraném tarifu) provede následující operace:

  • Podívá se do složky NEW LEADS a načte si postupně všechny e-maily, které zde najde.
  • U každého emailu zjistí e-mailovou adresu odesílatele a zda už takový kontakt v Anabixu je, či nikoliv
  • Pokud kontakt v Anabixu ještě neexistuje, vytvoří ho a zařadí do Seznamu (Seznam si zvolíte před provedením integrace)
  • Pokud kontakt v Anabixu už existuje, není již znovu vytvořen

Poslední akcí scénáře je “úklid”. E-mail, který je výše popsaným způsobem zpracován, se následně automaticky přesune do předpřipravené složky NEW LEADS – DONE (složka může mít libovolný název, který si zvolíte). V této složce se budou postupně archivovat e-maily, ze kterých vznikly obchodní případy v Anabixu.

Jaké jsou předpoklady pro správné fungování této funkce? Co potřebujete?

  • Účet u platformy Make v tarifu, který odpovídá intenzitě využívání. V začátku vám budete pravděpodobně stačí “Free”, který je zdarma. Pro aktivnější využívání je vhodné následně přejít na vyšší tarif.
  • E-mailovou službu Office365, Google Suite (GMail) nebo jinou libovolnou e-mailovou službu, která podporuje e-mailový standard IMAP.
  • Účet Anabix CRM v libovolném tarifu.

Tento scénář pro vás připravil náš externí spolupracovník a specialista na Make, Eduard Hlava. Potřebujete pomoci s nastavením scénáře? Pak on je pro vás správnou volbou. Kontaktujte jej na e-mail: eduard@hlava.net nebo přes webové stránky www.hlava.net.

Pokud máte další dotazy k Anabix CRM či Make napište nám na anabix@anabix.cz.

Komentáře